Tuesday, May 10, 2011

Vitamin E, Omega 3 & 9

Vitamin E, omega 3 & 9...very important to make sure our heart is healthy and beautiful skin...nowadays very hard for us to find a supplement combine together with good saturation...now i can find the soft gel, combining omega 3 & 9 together, ARTIC SEA...from forever living products..Artic sea contain fish oil & olive oil together in one soft gel. very easy and no need to take lot of pills...

By combining fish and olive oil, we can control our good and bad cholesterol and at the same time we can reduce the risk for cardiovascular disease such as heart attack, angina, stroke and etc....fish oil contain omega 3 is an essential polyunsaturated fatty acid, while olive oil contain omega 9 is an unsaturated fatty acid...each capsule has an EPA content of 225 mg and 150 mg each of DHA and oleic acid, all of which are lacking in most Western diets. The benefits of EPA and DHA include supporting the circulatory system. They are needed for other functions, including the development and health of the eyes and brain, and can support proper joint function...

Dalam bahasa..hehehe..
Setiap hari kita makan makanan bergoreng, bersantan, berminyak...Fast food la, pizzzaaaaa la..sumer la kita mkn..tapi pernah tak kita membuang sumer lemak lemak yang tak bagus dalam badan kita, yang memberi rupa bentuk tubuh badan yang seprti pear, apple...tak pernah kan..nak mkn oat setiap hari...kembang tekak yer..mungkin muntah..semua lah ada...senaman adakah kita buat setiap hari..mungkin ada yang tak pernah bersenam..

Semua orang tahu omega 3 & 9 adalah baik untuk badan kita dimana ia akan menyeimbangkan kandungan lemak dan kolesterol dalam badan dan dalam erti kata lain ia akan mengurangkan risiko kepada penyakit yang berkaitan dengan jantung seperti stroke, serangan sakit jantung dan sebagainya....rose dah jumpa omega 3 & 9 dalam satu soft gel, dimana susah untuk kita mencari di kedai...iaitu ARTIC SEA dari forever living product...ia boleh meningkatkan metabolisme lemak badan kita di mana ia akan menurunkan berat badan kita secara semulajadi...di samping itu ia akan mengelakkan peningkatan kolesterol yang tak bagus dalam darah kita...

Omega 3 & 9 juga baik untuk perkembangan saraf mata dan otak...ia juga baik untuk ibu2 mengandung, di mana penting untuk perkembangan saraf bayi dalam kandungan...ia juga baik untuk meningkatkan saraf - saraf di lutut dan joint...so amat sesuai bagi mereka yang sakit2 lutut...
sebagai kesimpulannya bila kita ambil artic sea kita boleh menjaga keseimbangan lemak dan kolesterol dalam badan, untuk meningkatkan cecair di sendi2 dan untuk mengurangkan berat badan....

Tuesday, May 3, 2011

vitamin is good for health..



Absorbent C or Vitamin C....
Nampak seperti vitamin C yang biasa tapi sebenarnya memang lain dari yang biasa...Ianya mengandungi oat bran yang boleh merangsang pembentukan kolagen dalam badan kita.. kira awet muda la, bagi mereka yang amat menjaga keanjalan kulit, tidak perlu untuk suntikan botox, dan ia boleh memperbaiki kulit dan serikan kulit wajah cuma dengan mengambil Absorbent C, selain itu ia juga boleh meningkatkan sistem imun badan dimana ia mengurangkan jangkitan kuman dalam badan serta alahan..ia boleh mngurangkan selsema, demam dan etc...ia juga mengandungi bioflavonoid dimana ia membantu penyerapan maksimum & berkesan dalam badan....

1 biji=60mg, kos sebotol cuma rm60 untuk 100 tablet

If nak berjimat, 1 biji 1 hari je..boleh tahan 3 bulan, kos sebulan rm18/month je..lau untuk cantikkan kulit  dengan cepat amik 6bj sehari, jangan telan ye..kunyah cam vitamin budak2 tue..anak2 yang umur 4 tahun ke atas pun boleh makan untuk kurangkan jangkitan seperti selsema & demam...


Tuesday, April 26, 2011

good Food for Your Health...


LETIH KE?? SEHARIAN BEKERJA??
Kekadang kesian tengok kawan -kawan sbb kepenatan seharian...Rose pun cam tu gak dulu2 sblum kenal FLP... tp sekarang tak lagi.. kalu pagi-pagi dah Gear 5...maksud Rose pagi2 dah ceria..senyum jek..sebab badan tak penat walaupun tidur kekdg tak cukup n travelling sehari suntuk. Pelik gak..dulu tak leh renggang ngan minyak angin ..tp skrg..minyak angin pun tak tau dok mana..sebab bila ambik aloe vera n bee pollen ni badan fuhh...semangat hari2 ..itula..rezeki Allah..kalu hari Isnin adalah hari yg di tunggu2 nak keje..wehh!! Mcm bagus..jek..Tapi..memang bagus produk ni..dah la..bagus ..jimat lak tu..
Sblum nak makan dulu cuak gak..kot2 la..tak HALAL..tp bila da check betul2 ..tabik springla..produk berasas lebah FLP ada 23 hakcipta dunia..100% organik..di ternak oleh generasi pakar lebah..Charles Robson.. ada 3000-7000 jenis bunga liar di Gurun Sonoran, Arizona, bebas pencemaran..

FLP ni da wujud 33 thn (1978)..Kalu tak bagus tak kan boleh bertahan dan meluas sehingga 145 buah negara seluruh dunia... Tu yang rasa YAKIN sesangat ngan company ni... Dah la kualiti produknya tip top..harga lak..tak la..mahal sgt...

Kalu tengok harga : Bee Pollen RM60 (100 biji) .Kalu setakat letih badan ambik 1 biji da cukup..blh thn 3 bln 10 hri(kira rm18 la..sbln)

Dan kalu nak lebih berkesan ambik ngan aloe vera ni sebb aloe vera bantu nyahtoksik dlm bdn..1 btl tu..RM90. Kalu setakat letih bdn blh ambik dlm 50-100 ml..Kos dlm rm5-9 sehari..

Aloe vera je beli tiap2 bulan..bee pollen save utk 3 bln..
Kalau berminat gitau la rose..nati leh la mencuba yerrrrrrr!!!!!